You are here

Ciklet Balıkları Hakkında Detaylı Bilgiler

Misafir kullanıcısının resmi
Submitted by Misafir (doğrulanmadı) on Cts, 07/04/2009 - 09:31

Çiklet balıkları akvaryum balıkları içinde en dayanıklı ve en gösterişli balık türlerindendir. Bu balıklarda doğadaki tüm renk çeşitlerini görmeniz mümkündür, çikletler sert suları sever, mağara ve karanlık yerlerde gizlenmeyi severler. Bu nedenle akvaryumunuzda çiklet balığı beslemek istiyorsanız, kayalardan balıkların içine geçebilecek ve gizlenebilecek şekilde mağaralar yapabilirsiniz .

Çikletler göl balıklarıdır bu göller belli başlı gruplara ayrılmışlardır. Malawi, Tangjayika, Lake, Wiktoria, Amerika gibi bazı türleri, yavrularını ağızlarında bulunan kesede kuluçka dönemini ve yavrularının. Belli bir boya gelene kadar ağzında bulunan kesede tutar, bu kuluçka ve büyüme aşamasında dişi balık yem yemeden de durabilir. Cikletler akvaryumda kendi cinsleri dışındaki balıklarla iyi anlaşamazlar, diğer balıkları akvaryumda barındırmazlar. Cikletlerin boyutlaı türlerine göre 8-65 cm arasında değişir. Fiyatlarıda 10-400 ytl arasındadır. Ciklet balıklarının akvaryum sıcaklıkları 0rtalama 26 derece olmalıdır.

Yorumlar

öznur kullanıcısının resmi

ben 2 tane yunus 6 tane sarı beyaz ve mavi olmak üzere toplam 8 tane ciklet aldım bunlardan ilk yunuslardan biri öldü gidip bir yunus ve bi çöpçü balığı aldım.. ama her gün birer balığım öldü tekrar balık aldım toplam 15 tane balığım öldü bi gün yedi bi gün 5 bi gün 2 yada 1 olmak üzere.. ve balıklarım ağzı açık ölüyorlar sürekli. lütfen yardım edin balıklarımı kaybetmek istemiorum artık... ( su sıcaklığı 25-26 da. sularını güzelce değiştirdim dün taşlarını herşeyini düzgünce yıkadım. detarjansızbi şekilde. içine dinlenmiş suyunuda koydum ısıtıcısı ve hava motoru var. yemlerinide veriorum günde bi kere. benim ne yapmam lazım başka) nedenölüo olabilirler. lütfen acil cvp yazarsanız çok mutlu olurum.. tşkkürler

Misafir kullanıcısının resmi

balıklarda ferangi bir lekelenme varmı eğer yokca suyu değiştir eğer oda olmazsa o balıkkları eliden çıkar güendiğim bi akvaryumcudan al balıkları
saygılar

slm arkaşlar benim 3 sarı prenses 2 imparator 2 mavi prenses cikletim var mavi prensesin birinin azında şişlik var ve hep aynı yerde duruyor yavruluyacak mıdır cevap verirseniz sevinirim

Misafir kullanıcısının resmi

sen o balığı hiç tedirğin etme balıkları sağmayı bile n birini çağır o sağsın veya sen biliyorsan sende ğağa birilsin KESİNLİKLE TEDİRGİN ETME! ağzındaki yavrularu yer uana cama felan vurma
saygılar

Misafir kullanıcısının resmi

bnm 2 kırmızı cikletim var büyük kırmızı küçük kırmızıyı durmadan kovalıyor sebebi ne olabilir yrmlrnz bekliyom

Misafir kullanıcısının resmi

abi adım buğra ilk önce erkek dişi oranına dikkat et mesela 1 erkek 2 dişi;2 erkek 10 dişi olmasına ve sağlıklı olmasına dikkat et ve sana vereceğim son tavsiye ağzı şiiyorsa ve bir yerde tek başına duruyorsa ciklet balığını sağmayı bilen birini çağır o sağsın........
saygılar balıkbeslemende başarılar

16fefe16 kullanıcısının resmi

arkadaslar bnde 10 tane toplam balık var. akvaryumum 80X60.. balıkların bazıları büyüdü bazılarıda ufaldı daha çok. bunun sebebi ne olabilir. hastalıktanmı acaba. neden gittikçe küçülüyorlar... birde yawrulayacağını nerden anlıyacağım..

Misafir kullanıcısının resmi

balıklar küçülmez diyerbalıklar büyüdüğünden sana diyerleri küçük gürünür
saygılar

Misafir kullanıcısının resmi

benim balığım olduğuğu yerden kendi kendine dönüyor dün hiç birşey yoktu yeni üç tane balık aldım ondean sonra ne olduysa oldu başka kaba koyuyorum düzeliyor sonra tekırar dönüyor etrafın da ne oldu bilmiyorum cevap bekliyorum teşekkür ediyorum:)

Misafir kullanıcısının resmi

adım buğra o balık azı üstünde dönüyorsa can çekiiyor demektir ama normal yani köpeklerin kuyruğunu kovaladığı gibi dönüyürda erkektir dişileri etkilemeye çalışır sen yine ayır 2 güne ölmesse geri atarsın bu arada ayırdığın kapa bir tanede motor koy... saygılar

Misafir kullanıcısının resmi

benim 2 tane sarı prenses balığım var biri erkek diyerinin cinsiyetini anlayamadım dişi diye aldım ve dişi balık hep yukarda duruyoo neden olabilirr ?

Misafir kullanıcısının resmi

ya benm mavi cikltlerim var ama ilk aldığım da ciltlerinde zebra şekillri yoktu akşam bi baktım zebra şekillri ortaya çıkmış bu ne olabilir

Misafir kullanıcısının resmi

Herkese Merhaba,

Arkadaşlar, bir hafta önce 17 adet sarı prensesten yavru aldım. Acaba bu yavruları kaç ay sonra diğer büyük yavruların yanına koyabilirim.

FULLMOON kullanıcısının resmi

merhaba arkadaslar balıklar sırtını bır yerlere surtuyorsa hıc korkmayın sadece oyun oynuyorlar ve parazıtlerden kurtulmaya calısıyorlar sarı prenses 18 gun kulucka da kaldıktan sonra akvaryumdan alıp bır kapta agzını fafıfce sıkın bası balıklar ınaccı olur bırakmazlar yavruları bırakmadıgı zaman sudan 4 5 sanıye balıgı cıkartın tekrar deneyın bırakır ben yunuz sarı prenses beslıyorum 50cm 100cm lık bır akvaryumum var 300 ustu balık var sarı prensesler asırı cıflesıyorlar cogunu satıyorum bu arada balıklarınız hastalanıyorsa anlayın kı akvaryumunuza koydugunuz cakıl veya kum cok kırlenmıs ve bakterı uretmıstır balıklarınızı saglıklı beslemek ıstıyorsanız dıs temızleme motoru sart artı akvaryumunuza fazla kum yada cakıl koymayın allatı camı ortmesı yeterlıdır ne kadar az olursa o kadar az bakterı olusur dıs motorunuz var ıse 2 ayda bır akvaryumunusun suyunu tazeleyın akvaryumunuzun suyunu yarıdan cogunu bosaltın tekrar doldurun eger su kıraclı akıyorsa yanı bardagı doldurdugunuz da su beyaz ıse sakın deyısmeyın suyu ılık olarak koyun ıstanbul da yasayanlar ıcın dıyorum sakın musluk suyu ıle akvaryumunuzun suyunu degısmeyın ben rıze de yasıyorum sohpen den ılık su alıp deyısıyorum

uğur uğur kullanıcısının resmi

slm arkadaşlar; yıllardır balık beslerim ama 3 ay öne ciklet beslemeye başladım ilk defa, akvaryumum 120 ltlik yeni aldım dış motorda var. icinde kayalar ve aksesuarlar var akvaryumumda şuan 2 yunus ( 5-6 cm) 2 mavi prenses(6-7 cm) 7 tane sarı prenses(4 cm ile 12 cm arasındalar) bir tanede vatos var ve 1 tanede melek balığı var :))... sarı prenseslermden ereke olan kafası siyahlaştı aslında mavileşti gibi koyu mavi bi renk dişi sarı prenses erkekden biraz büyük çifleşme olurmu birde geceleri akvaryumum ışıgı açık sürekli kapatmalımıyım. ve son soru 120 ltlik akvaryuma bu kadar balık yeterli olurmu. teşekkürler...

okan kullanıcısının resmi

selam arkadaşlar benim 14 tane ciklet türü balıklarımdan beyaz ciklet ve zebralarımdan var..şimdi akvaryumuma vatos almayı düşünüyorum..çünkü akvaryum camlarım çok kirlenmeye başladı yardımlarınızı bekliyorum vatosla beyaz ciklet ve zebralar yaşar mı??

misafir kullanıcısının resmi

slm arkadaslar ben yeni basladim bu ise haftalik su degistiriyorum ve genellikle oluyo baliklar ne yapmaliyim yardimci olursaniz sevinirim

gunty kullanıcısının resmi

Merhaba, bunun cevabı için ilk önce akvaryumunun kaç litre aldığını söylermisin.
Hiçbir akvaryumun suyu her hafta değiştirilmez.
akvaryum suyunun %30 kısmı değiştirilmelidir.
balıkların çok sık su değişimden dolayı ölmektedir.

ilhan kullanıcısının resmi

selam arkadaşlar benim ciklet balıklarım yumurtladılar kaç günde yavru olur acaba cvp verirseniz sevinirim

SrCn kullanıcısının resmi

15-20 gün arası ağzında taşıyacaktır,, akvaryumunda kayaLık,, mağara tarzında diğer baLıkLarın yavruLara zarar veremeyecekLeri yerLer varsa 15-20 gün sonra yavruLarı ağzından çıkarır eğer diğer baLıkLara yem oLacağını düşünüyorsan "kusturma"Lısın.. biLmiyorsan sen yapma biLen birinden yardım aL derim..

123456789 kullanıcısının resmi

arkadaşlar ben zebra yunus ve sarı prenses besliyorum akvaryumun dibinde küçük çakıl taşları var kum almasam balıklara bir zararı olurmu sizce kum mu çakıl mı hangisi yorumlarınızı bekliyorum

Sayfalar